هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

اینجا نوشتگاهیست برای منتشر کردن هرچیزی که یاد میگیرم
هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

اینجا نوشتگاهیست برای منتشر کردن هرچیزی که یاد میگیرم

چرا پروازهمای تصنیف خوشا آنکه همچون تو... رونوشت؟

 استاد مشکاتیان در 30شهریور 1388 در هیاهوی پس از انتخابات به آسمان پر کشید و همه علاقمندان رو در این خاک سرگشته تنها گذاشت. پرواز همای در زمانی که استاد رخ در نقاب خاک کشید، در آمریکا بودند و از شنیدن خبر بسیار متأثر شدند. غم و افسوس رحلت استاد، پرواز رو بر اون داشت که تصنیف سوزناک زیر رو در مرثیه استاد بسراید.... 

  تصنیفی که با صدای سوزناک و شکسته همای، ترکیبی بسیار دلنشین و اثرگذار رقم زده. من سالها پیش هروقت این تصنیف رو میشنیدم احساس میکردم این نوا غمگینی محبوبی داره که دوست داری در رثای عزیزی بشنوی اما هیچ نمی دونستم که چنین سرگذشتی در پس خلق این تصنیف وجود داشته! بسیار خرسند شدم وقتی بعد از سالها فهمیدم ماجرای  تولد چنین اثری، چنان غمی بوده. خوشحال شدم که همای برای من بیخودی همای نیست و او محکمتر از پیش برای من تثبیت شد.


خوشا آنکه همچون تو مست از جهان می رود/ که همچون تو مست از شراب الست از جهان می رود

خوشا آنکه همچون تو در خواب مست /به دور از غم هرچه هست از جهان می رود

آه کسی با خود ازاین جهان ارمغانی نبرد/خوشا آنکه همچون تو با جام و نامی بدست از جهان میرود

                                                     *************

پس از تو نه می میتوان نوش کرد /نه بر زخمه و سوز سازی توان گوش کرد

چه فخری به خود می فروشد زمین /که همچون تو رامشگری را در آغوش کرد

 پس از این چه خواهد کشید از فراق تو سنتور /که نتواند او هم غمت را فراموش کرد


 

نقل  از وبلاگ همای مستان : «نمی توان باور کرد که استادی چون استاد "پرویز مشکاتیان" بدین گونه آرام و بی صدا خاموش گشته و از میان ما رفته است. چگونه باور کنم و چه بنویسم که گریه امانم نمی دهد.وقتی خبر را شنیدیم همه ی گروه بی اختیار اشک می ریختیم و باور نداشتیم....... ای کاش ایران بودم ! ای کاش ایران بودم !» ادامه در اینجا

متأسفانه نتونستم پیدا کنم که این تصنیف در کدوم آلبوم همای و با چه اسمی منتشر شده. اگر پیدا کنم حتماً لینک آهنگ رو وارد میکنم.

نظرات 2 + ارسال نظر
سالی دوشنبه 13 آذر 1396 ساعت 14:03

اردلان پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 14:55

من اصلاً نمیدونستم همچین ماجرایی داشته. واقعاً؟؟؟

متاسفانه اینطور بوده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد