هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

اینجا نوشتگاهیست برای منتشر کردن هرچیزی که یاد میگیرم
هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

اینجا نوشتگاهیست برای منتشر کردن هرچیزی که یاد میگیرم

چطور به سایتها و پیامرسانهای فیلترشده متصل بشیم-(قسمت اول)

همه دنبال فیلترشکن هستند در حالیکه اگر از چند سال پیش که تلگرام رو فیلتر کردند، افراد همچنان سعی میکردند روی تلگرام بمونند،  و سرازیر نشوند به طرف واتساپ و اینستاگرام، الان  یقیناً فیلترشکنهای پیشرفته تر و محکمتری داشتند. هرچند، در شرایط کنونی، اینقدر سطح فیلترینگ بالاست که دست خیلیها رو توی پوست گردو گذاشته. الان خیلی از پیامرسانها فیلتر هستند  و بدبختی اینه که   برای رساندن فیلترشکنها هم راهی ساده تر از  پیامرسانها نمیشناسیم. ایمیل و وبلاگ و فضاهای  اشتراکی مثل گوگل درایو هستند اما کاربران باتجربه تر  با این ابزارها آشنا هستند.  عموم مردم برای انتقال همه چیز از واتساپ و تلگرام استفاده میکنند. 
نکته مهم این هست که تکنیک عبور از فیلترینگی که معرفی میکنیم، متفاوت از روش معمول vpn ها است. وی.پی.ان هایی که عموماً در گوگل پلی هستند و مردم استفاده میکنند با یک لمس نصب میشوند. بعد در وسط اپ معمولاً یک دکمه connect  یا on/off یا چیزی شبیه این هست که با یک لمس و مدتی انتظار نهایتاً شما وصل میشید یا نمیشید و میرید سراغ گزینه بعدی. یعنی کلاً 2تا چیز رو لمس میکنید و بعد وی.پی.ان میزدید. اما حالا روش متفاوت است. شما باید یک اپلیکیشن نصب کنید که کلاً بهش میگیم اَپ کلاینت یا اختصاراً اَپ. یه جایی روی اینترنت یک سرویس دهنده وی.پی.ان اجرا شده و فرض کنید داره سرویس اینترنت آزاد میده. شما با کلاینت خود باید به این سرویس دهنده متصل بشید و البته بلیط بهش بدید تا شما رو بشناسه و بهتون اینترنت آزاد بده. بنابراین شما بایستی یک اَپ و یک کلید داشته باشید تا بتونید به سرور اینترنت دهنده متصل بشید. َاَپ یک برنامه است که نصب میکنید و کلید هم در واقع یک رشته طولانی از حروف و اعداد انگلیسی است که نمیتونید خودتون تایپ کنید و باید کپی کنید. روش اتصال فیلترشکنها بطور کلی بشکل زیر است. فرض کنید شما در یک محیط بسته مثل زندان هستید که برای دسترسی به اینترنت آزاد مجبورید از زیر زمین تونل بزنید. اپ vpn براتون کار تونل زدن رو انجام میده اما وقتی میخواهید وارد اینترنت آزاد بشید باید بلیط نشون بدید. این بلیط همون کلید سرور هست. واضح است کسی که بلیط نداره در حد دموی کوتاهی بیشتر سهم از اینترنت آزاد نمیبره.
  متأسفانه در شرایط فیلترینگ شدید، برای انتقال اپ و کلید به دوستان، راهی جز همین پیامرسانها یا ایمیل یا چت (برای دوستان دور) ندارید که همینها هم فیلتر هستند. پس باید یا از سایتهایی که فیلتر نیستند استفاده کنید یا اینکه اینها رو در note گوشی paste (الحاق) کنید و اون رو با ابزارهای اشتراک گذاری مثل shareit یا بلوتوث برای دوستان نزدیک انتقال بدید. برای افراد دورتر هم باید به ایمیل و  پیامک متوسل بشید. البته اگه کمی حوصله کنید میتونید از meet گوگل هم استفاده کنید. این یک ابزار برگزاری کنفرانس ویدئویی است که فیلتر نیست. روی موبایل اندروید عبارت meet رو جستجو کنید تا ا رو براتون بیاره یا اینکه به https://meet.google.com/ مراجعه کنید. دکمه New meeting و بعد start an instant meeting رو بزنید. یک جلسه رو شروع میکنه. لینک اتصال به جلسه رو برای دوستان یا کسانی که میخواهید بفرستید. وقتی اونها به جلسه ملحق شدند، روی آیکون message کلیک کنید تا چت رو شروع کنید. حالا میتونید اپ و کلیدهایی که دارید رو بهشون منتقل کنید.
  حالا برای اتصال به یک فیلترشکن  چند راه رو پیشنهاد میدیم که متناسب با اینکه چه سخت افزاری رو میخواهید وصل کنید (موبایل، لپتاپ، کامپیوتر رومیزی اداره) و  اینکه چقدر مدت زمان اتصال نیاز دارید، روشها متفاوت خواهد بود. در زیر بترتیب از متداول ترین دستگاه یعنی موبایل شروع میکنیم براتون توضیح میدیم که  چطور دستگاه تون رو وصل کنید.

  1.  موبایل اندروید 
تا قبل از فیلترینگ گسترده اپ های زیادی بود که معرفی میشدند و بد نبودند. مثل melon vpn, sky vpn, free vpn, express vpn  اما اینها هیچکدوم در شرایط فعلی خوب جواب نمیده. در اینجا 3 روش جدید رو معرفی میکنیم که البته خیلی هم جدید نیست اما از آنجا که شبیه  فیلترشکنهای قبلی «یک کلیکی» نیستند، و نیاز به وارد کردن کلید در اپ دارند، ممکنه برای خیلیا جدید باشند. اون سه روش اینهاست:

1-1 howdy trojan vpn
– این اپ یک تروجان است. شما باید 2 کار انجام بدید: 
یک، اپ رو از آدرس زیر روی گوشی نصب کنید
 بعد برنامه را باز کنید.حالا کار دوم، در صفحه اول روی دکمه import clipboard بزنید. یک کادر باز میشه و کلید زیر رو در این کادر کپی کنید. 

trojan://0dc458c0-690b-11ed-93d3-1239d0255272@sg8-trojan.bonds.id:443/m.tiktok.com?sni=m.tiktok.com

نکته: کلیدهای این اپ با عبارت trojan:// شروع میشن. با کلیدهای فیلترشکتهای دیگه مثل v2ray , ss , vmess اشتباه نگیرید. 
بعد confirm رو بزنید و بعد هم start رو بزنید و بعدش هشداری که اندروید میده برای اتصال به شبکه رو ok یا  allow یا  accept بزنید. بمحض زدن، پیام connected رو بهتون نشون میده اما این اتصال به کلاینته. باید چند ثانیه صبر کنید ببینید میتونید به سرور وصل بشید یا نه. اگر وصل بشه پیام میده که connected to… در غیرانصورت پیام Failed connection… رو خواهید دید. 
;کلید بالا تا مدت چند روز معتبر است. شما میتونید به کانال تلگرامی  زیر برید و روزانه 3-4 تا کلید جدید دریافت کنید
انواع اشکالات ممکن:
  •  اگر آدرس گوگل پلی فیلتر شده بود میتونید این سایتها رو امتحان کنید تا اپ رو نصب کنید

اگر هیچکدوم از سایتهای بالا باز نبود، میتونید فایل نصبی Howdy Trojan VPN_v1.0.16_apkpure.com.apk رو بصورت آماده از این زیر دانلود کنید.

https://s25.picofile.com/file/8454228442/howdy_trojan_vpn_1016_apksos_com.rar.html

فایل زیپ رو از حالت فشردگی خارج کنید. خروجی یک فایل با پسوند apk است. گوشیهای اندروید وقتی یک اپ یا برنامه رو میخوان نصب کنند اول فایل apk اون رو دانلود میکنند و بعد نصبش میکنند. بنابراین ما برای شما فایل apk نصبی رو میفرستیم و شما کافیست نصبش کنید.

  • فایل نصب نمیشه یا از گوگل پلی هم قابل نصب نیست و خطایی میده که نوشته شده  error parsing… این یعنی نسخه اندروید شما با نسخه فعلی اپ هودی تروجان سازگار نیست. نسخه فعلی هودی تروجان درحال حاضر  1.0.16 است که برای اندرویدهای 8 به بالا سازگاره. اما اگه نسخه اندروید گوشی شما پایینتر از 8 است، نسخه های 1.0.12 , 1.0.10  , 1.0.8 هودی تروجان رو از آدرسهای زیر امتحان کنید

https://apkcombo.com/howdy-trojan-vpn/howdy.trojan.vpn/download/apk

https://apksos.com/download-app/howdy.trojan.vpn?version=7303622

https://m.apkpure.com/howdy-trojan-vpn/howdy.trojan.vpn/download/230010010-APK

https://apkeasy.com/howdy-trojan-vpn/howdy-trojan-vpn/

https://www.apk4now.com/apk/459324/howdy-trojan-vpn/download

اگر این سایتها هم قابل دسترس نبود، میتونید فایلهای apk اونها رو از این زیر دانلود کنید. به عدد وسط فایلی که دانلود میکنید توجه کنید تا بدونید کدوم نسخه رو دارید دانلود میکنید.

https://s25.picofile.com/file/8454229000/howdy_trojan_vpn_1012_apksos_com.rar.html

https://s24.picofile.com/file/8454228984/Howdy_Trojan_VPN_v1_0_10_beta_apkpure_com.rar.html

https://s24.picofile.com/file/8454229100/howdy_trojan_vpn_v1_0_8_beta.rar.html

 اپ نصب میشه اما کلید کپی نمیشه یا اینکه با زدن دکمه clipboard import اتفاقی نمیافته و کادری برای کپی کردن کلید باز نمیشه. این یعنی کلید رو بدرستی کپی نکردید. توجه کنید که تمام رشته ایکه با trojan:// شروع میشه رو تا انتها باید کپی کنید. بعضی وقتها با دوبار لمس کردن پشت سرهم فکر میکنید تمام رشته کپی شده اما اینطور نیست و تا قبل از کاراکتر @ رو میگیره. مطمئن بشوید که تمام طول رشته انتخاب شده و هیچ کاراکتر اضافی خصوصاً در اول رشته، انتخاب نشده باشند. زیاد ممکنه پیش بیاد که اول کلید یک فاصله خالی وجود داشته باشه و شما این کاراکتر خالی یا space اولیه رو هم کپی میکنید. کپی کردن رشته کار سختیه خصوصاً اگر کلید را از طریق پیامرسان دریافت نکرده باشید و با note یا فایل متنی اون رو به گوشی انتقال داده باشید. گاهی با زدن دکمه clipboard import اتفاقی نمیافته و گویی اپ هنگ کرده. ببندید و دوباره اپ رو راه اندازی کنید. اگر باز هم اشکال داشت، به تنظیمات گوشی و بعد بخش manage APPs برید و با انتخاب دکمه  force stop  یا اگه باز هم جواب نداد، clear cache همه داده های موقتی اپ رو خالی کنید و دوباره اپ رو اجرا کنید. خیلی وقتها این کار جواب میده. 

  •  کلید رو کپی کردید پیام connected اولیه رو میبینید اما بعد از چند ثانیه پیام failed مواجه میشید. این بدلیل دو چیز ممکنه باشه: اول، کلاً اینترنت بسیار کند یا قطعه. دوم، کلید منقضی شده. در صورت اول کاریش نمیشه کرد. اما در صورت دوم، پیامی با عنوان  invalid key یا چیزی شبیه این نشون میده. در اینصورت باید به کانالهای تلگرامی مراجعه کنید که کلیدهای جدیدتر میذارن یا اینکه از دوستانتون بخواهید کلید جدید بدهند یا اینکه خودتون به ساخت یا بروزرسانی کلیدها اقدام کنید.

ساخت و بروزرسانی کلیدها

ساخت و راه اندازی سرور و کلیدها کاریست که کمی باید حرفه ای تر باشید. اما این اپ همه کارها رو آسون کرده و فقط با دنبال کردن دستورالعملها میتونید براحتی خودتون سرور تروجان ایجاد کنید و کلیدش رو تولید کنید. همه این کارها سریع و بدون نوشتن یک خط کد و در حد ایجاد یک یوزر و پسوورد است. این اپلیکیشن درواقع یک کلاینت برای وی.پی.ان های از نوع trojan است. شما باید جای دیگری،سرور راه اندازی کرده باشید و مشخصات اون رو اینجا به اپ کلاینت howdy trojan بدید. برای ایجاد سرور موقتی میتونید  به این سایت برید

 Https://howdy.id  و با گشتن در بین سرورها, یک جای خالی پیدا کنید و نام کاربری و رمزعبور دلخواه خودتون و یه چیزی بنام sni server تعیین کنید. این میتونه آدرس هر سایتی مثلاً www.google.com باشه. منوی Create VPN رو بزنید. از زیرمنوها، اولی که howdy trojan vpn است رو انتخاب کنید. در صفحه ای که باز میشه مشخصات سرورهاش رو نشون میده. عموماً برای سنگاپور و اندونزی و ویتنام و آمریکاست. یکی رو انتخاب کنید که جلوی عبارت accounts left یک عدد سبزرنگ نوشته باشه. یعنی این تعداد جای خالی داره. روش کلیک کنید تا وارد سرور بشید. حالا آدرس سرور، موقعیت اون و یوزر و پسوورد و SNI رو میبینید. این 3تا را به دلخواه خودتون یه چیزی تعیین کنید. یعنی درواقع حساب کاربری روی اون سرور بسازید. بعد create رو بزنید و چند ثانیه صبر کنید تا ماشین vpn server براتون بسازه. از کادرهای زیرش، اونی که عنوانش howdy trojan vpn است انتخاب کنید (حتماً trojan رو دقت کنید). کپی کنید و ببرید در اپ موبایلتون از اون منوی clipboard import الحاق کنید. روش این کار در ویدئو زیر نشان داده شده 

https://youtu.be/SriMhNo_Ux4


1-2  outline –

 این روش اخیراً توسط گوگل سروصدای زیادی بپا کرده و مانورهم داده که برای کاربران ایرانی تمهیدات خاصی گذاشته و چنین کرده و چنان. اینا  تبلیغات بیخودیه. از قبل هم بوده و هیچ سرویس خاصی به کاربران ایرانی نداده. روش کار اینه که درست مثل قبلی باید یک اپ کلاینت روی موبایل یا ویندوز یا تبلت خودتون نصب کنید. از این آدرس

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.outline.android.client

اگر گوگل پلی باز نشد میتونید این آدرسها رو امتحان کنید

https://m.apkpure.com/outline/org.outline.android.client

https://github.com/Jigsaw-Code/outline-releases/raw/master/client/Outline.apk

اپ معمولاً هیچ ناسازگاری با نسخه های مختلف اندروید نداره. براحتی نصب میشه. اگر موفق به دانلودش نشدید این فایل نصبی apk رو از زیر بردارید. فعلاً به طرف سرور کاری نداشته باشید. بعد از نصب باید کلید اضافه کنید.

https://s24.picofile.com/file/8454229134/Outline_1_7_3_Apkpure.rar.html

 از منوی بالا سمت راست علامت + رو بزنید و در کادری که باز میشه کلید زیر رو اضافه کنید

ss://YWVzLTI1Ni1nY206WTZSOXBBdHZ4eHptR0M=@ak1460.free.www.outline.network:3306#www.outline.network%20(united-states)

با تکرار این عمل این چندتا کلید دیگه رو هم اضافه کنید

ss://YWVzLTI1Ni1nY206UENubkg2U1FTbmZvUzI3@ak1463.free.www.outline.network:8090/#www.outline.network%20(united-states)


ss://YWVzLTI1Ni1nY206ZzVNZUQ2RnQzQ1dsSklk@ak1455.free.www.outline.network:5003#www.outline.network%20(united-states)


ss://Y2hhY2hhMjAtaWV0Zi1wb2x5MTMwNTpHIXlCd1BXSDNWYW8=@ak1464.free.www.outline.network:804#www.outline.network%20(hong-kong)


ss://Y2hhY2hhMjAtaWV0Zi1wb2x5MTMwNTpCdXpTeW1EekVXQkU@132.148.79.215:24017/?outline=1

ss://Y2hhY2hhMjAtaWV0Zi1wb2x5MTMwNTpiRG1XVGU3dUxiaE0@132.148.79.215:33981/?outline=1

ss://Y2hhY2hhMjAtaWV0Zi1wb2x5MTMwNTpBVzhTNElBSkE1UTk@132.148.79.215:39614/?outline=1

ss://Y2hhY2hhMjAtaWV0Zi1wb2x5MTMwNTptc0FBakFSSzhGcU0@132.148.79.215:39614/?outline=1


دقت کنید کلیدهای اپ اوت لاین با ss:// شروع میشه چون با پروتکل shadowsocks کار میکنه. بعد دکمه connect رو بزنید و منتظر اتصال بمونید. در اینجا مثل قبلی اتصال دو مرحله ای نداره. اگر هیچکدوم کار نکرد به سایت زیر برید . این سایت فیلتر نیست

https://getoutline.me/access-keys/

و روی  access key ها بزنید. در صفحه ای که باز میشه، هرکدوم که وضعیتش رو بصورت سبزرنگ نوشته بود  stable یعنی این کلید میتونه vpn بزنه اما نه صد درصد! روش کلیک کنید و بعد از توی کادر اون عبارت رشته ای بلندی که با ss:// شروع میشه رو  کپی کنید و برید توی اپ موبایل به سرورهای  اوت لاین اضافه کنید. کلیدهای مختلف رو امتحان کنید. اینها رایگان توسط کاربران ساخته میشه و در اختیار دنیای آزاد قرار میدهند. کانال تلگرامی زیر، بصورت روزانه کلیدهای آزاد اوت لاین رو میذاره.  اما کانال تلگرامی تا وقتی که فیلترشکن کار بکنه  قابل دسترسی است. همون سایت رسمی اوت لاین که در بالا گفتم همیشه وصله و فیلترشکن نمیخواد.

https://t.me/OutlineVpnOfficial


اشکالات رایج احتمالی

برای استفاده از اوت لاین خطای خاصی دیده نمیشه. کلیدها رو درست کپی کنید، بقیه فیلترشکنها غیرفعال باشند و اینترنت قطعی شدید نداشته باشه معمولاً وصل میشید. اگر اتصال برقرار نشد معمولاً بخاطر اشکال در سرویس دهنده است. کلیدهای همگانی این ایراد رو دارند. در حالت کلی خطاهای این اپ هم شبیه howdy trojan است و به قسمتهای قبلی مراجعه کنید تا ببینید برای اون خطاها چه راهکاری میتونید بکار ببرید.

اگر کلید متصل شد دلیل نمیشه که بقیه اپ ها مثل اینستاگرام و تلگرام و ...رو باز کنه. تجربه نشون داده که از اندروید تا اندروید، از دیتای ایرانسل تا همراه اول، از ADSL خانگی مخابرات تا ISP های دیگر، تفاوتهای بسیار زیادی وجود داره. اصلاً نمیشه بگی رو کدوم بهتر کار میکنه روی کدوم جواب نمیده. سیستم عامل گوشی، زیرساخت اینترنتی که دارید و خود کلید، همگی مهم هستند. من شخصاً رابطه خاصی نتونستم پیدا کنم که اوت لاین بالاخره در چه حالتی بهتر کار میکنه؟! مثلاً من هرگز نتونستم از ADSL توی خونه رو گوشی اندروید با هیچ کلیدی مثل آدم وصل بشم. نه با کلیدهای عمومی و نه با کلیدی که خودم روی سرور اختصاصی درست کردم. حدوداً برای اینترنت دیتای همراه اول بد جواب نداده. اما همین حالا این کلید زیری  روی موبایل آیفون با اینترنت دیتای همراه اول خوب جواب داده. 

ss://Y2hhY2hhMjAtaWV0Zi1wb2x5MTMwNTpHIXlCd1BXSDNWYW9AMTYyLjI1MS42MS4yMjE6ODA1#%40Outline_Vpn%F0%9F%87%BA%F0%9F%87%B8_US_405


ساخت و بروزرسانی کلیدها

تا وقتی از کلیدهای عمومی که در کانالهای تلگرامی عرضه میشه استفاده کنید، قطعی و اختلال دارید. هرچند خیلیاش هم خوب کار میکنه. راه بسیار بهتر اینه که یک سرور اوت لاین در خارج از ایران راه اندازی کنید و کلیدهاش رو بسازید و بدید به دوستان و اطرافیانتان.این کار از دست کاربران حرفه ای تر برمیاد و نه همه کس. روش این کار اصلاً سخت نیست و این آموزش زیر رو ببینید.

https://www.youtube.com/watch?v=_qpsQW7V0RQ
در شرایط فعلی (مهر 1401) خیلی از سایتهایی که خدمات میزبانی سرور میدادند الان سرویس نمیدهند و اگر هم بدهند سرورهای ایرانی اونها بدرد راه اندازی اوت لاین نمیخوره. از آمازون و گوگل کلود پلتفورم و دیجیتال اوشن هم نمیتونیم استفاده کنیم. سرور گرفتن با فیلترشکن رو هم بیخیال بشید جواب نمیده. بهتره از دوستی خارج از کشور بخواهید یک سرور بگیره و در اختیارتون بذاره. البته یک ویندوز هم میخواهید که outline Manager رو نصب کنید. اون مهم نیست ایرانی باشه یا خارجی. سرورهای خارجی، خصوصاً کشور آلمان بهتر جواب میده.
اما با راه اندازی سرور اختصاصی و کلید شخصی درست کردن هم چندان امیدوار نباشید که کلیدهایی که درست میکنید چیزی باشند که روی موبایل و لپتاپ و دیتای ایرانسل و همراه اول و اینترنت شرکتی و آسیاتک و مخابرات و شاتل و .... همه جا جواب بده. خیلی شانسی ممکنه روی بعضی بسترهای اینترنت کار بکنه ولی بهرحال امتحان کنید.

1-3 SagerNet
 این هم یک اپ است که از پروتکلهای مختلف مثل SOCKS, Trojan , Trojan Go و البته شادوساکس پشتیبانی میکنه. چینیها ساختند و تبلیغات آنلاین مزاحم هم نداره. تا قبل از فیلترینگ گسترده من همیشه از این استفاده میکردم. عالی بود. اتصال بسیار پایدار و سریعی میداد. اما متأسفانه بعد از فیلترینگ لعنتی مهر1401 این دیگه جواب نداد.
اخیراً سرورهای جدیدی میذاره بعضی وقتها جواب میده. شما اول اپ ساگرنت رو از این آدرس
https://play.google.com/store/apps/details?id=io.nekohasekai.sagernet
نصب میکنید. بعدش باید بهش آدرس سرور و مشخصه های اتصال به سرور رو بدید که همگی بصورت لینک هایی بنام شادوساکس تو گروههای تلگرامی روزانه گذاشته میشه. شما باید این لینکها رو به اپ ساگرنت اضافه کنید. مثلاً فایل متنی زیر رو باز کنید و محتوای کلش رو کپی کنید
 https://oss.v2rayse.com/proxies/data/2022-10-15/AEoGI6.txt
حالا برید توی ساگرنت دکمه بالا سمت راست + رو بزنید و گزینه import from clipboard رو انتخاب کنید. الان 412 تا سرور براتون اضافه شد. روی سروری که به برنامه اضاف شده کلیک کنید و علامت شبیه آیکون تلگرام رو بزنید تا وصل بشید. میتونید یکی یکی امتحان کنید ببینید کدومهاش وصل میشن.

ساخت و بروزرسانی کلیدها
کلیدهای آزاد رو میتونید از این کانالهای تلگرامی زیر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد