هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

اینجا نوشتگاهیست برای منتشر کردن هرچیزی که یاد میگیرم
هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

هرچی یاد میگیری باید یاد بدی

اینجا نوشتگاهیست برای منتشر کردن هرچیزی که یاد میگیرم

چطور به سایتها و پیامرسانهای فیلترشده متصل بشیم-(قسمت دوم)

در پست قبلی درباره اتصال موبایل به فیلترشکن توضیح دادیم. اینجا یاد میگیرید چطور به سایتهای فیلترشده دسترسی پیدا کنید.

 

 

2. لپتاپ و کامپبیوتر رومیزی

اگر از لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی در محل کار یا خونه استفاده میکنید و میخواهید به محتوای فیلترشده دسترسی پیدا کنید دو حالت دارید:
اول، آیا نیاز است که فقط سایتهای فیلترشده ای رو باز کنید؟
دوم، یا نیاز دارید همه ارتباط اینترنتی رو فیلتر کنید؟
عموماً حالت اول رو میخواهید، یعنی یکسری سایتها مثل یوتیوب یا سایت خبری یا سایتهای تلگرام و اینستاگرام و واتساپ و توئیتر و فیسبوک رو میخواهید باز کنید. در حالت دوم شما معمولاً یکسری نرم افزارها مثل اپ کارگزاری یا کیف پول ارزهای دیجیتال یا برنامه تلگرام و واتساپ رو دارید که به شکل صفحه وب نیستند.

نکته: توصیه میکنم حتی الامکان از سایت یا نسخه وب پیامرسانها استفاده کنید. یعنی مثلاً بجای اینکه برنامه تلگرام رو روی ویندوز خودتون نصب کنید، برید سایت https://web.telegram.org/ رو باز کنید و با یکبار احرازهویت و لاگین کردن، برای همیشه از طریق وب به پیامرسان دسترسی پیدا کنید. دسترسی به این شکل خیلی راحتتر از نصب برنامه تلگرام خواهد بود. برای نرم افزارهای کارگزاریها هم همین توصیه رو میکنم. حالا با فرض اینکه عمده استفاده شما بازکردن سایتها هست و خیلی از کاربری هاتون رو از اپ و برنامه نصبی به سایت کشوندید، استفاده از فیلترشکنها روی مرورگر رو در ادامه ببینید.

2-1 افزونه های مرورگر اینترنت

یکی از روشهای مفید و مؤثر برای اتصال به فیلترشکن، استفاده از افزونه یا پلاگین یا add-on در مرورگرهای اینترنت است. اکثراً از مرورگرهای گوگل chrome و فایرفاکس استفاده میکنند. با 2تا کلیک اینها به مرورگر شما اضافه میشن و بعداز اون میتونید هر سایت فیلترشده ای رو باز کنید. مزیت بسیار مفیدی که افزونه ها دارند اینه که شما در موقعی که میخواهید سایتهای دلخواهتون رو ببینید، به مرورگرتون لاگین میکنید. مثلاً با جیمیل خود به مرورگر کروم لاگین میکنید. هر افزونه ای رو بخواهید نصب میکنید و حالا شما هر کجا که برید، چه خونه چه سر کار چه کافی نت تو خیابون چه پشت کامپیوتر دوست و فامیلتون، باز میتونید به مرورگر کروم روی اون کامپیوتر لاگین کنید و همه افزونه هاتون رو ببینید و استفاده کنید. انگار که افزونه ها رو با خودتون هرجا بخواهید راه میبرید و این خیلی عالیه. چون شما افزونه های فیلترشکن رو نصب میکنید و بطور سیار با خودتون هرجا بخواهید میبرید.

برای کسانی که کارمند هستند یا در طول روز توی دفتر کار پشت کامپیوتر رومیزی مینشینند این روش خیلی مفیده. من افزونه های chrome را معرفی میکنم ولی اکثر اینها برای فایرفاکس mozillaهم پلاگین دارند و باید به سایت خود فایرفاکس مراجعه کنید تا اونا رو اضافه کنید. یک بار با اکانت لاگین میکنید و بقیه دفعات دیگه با همین اکانت متصل میشید و نیاز به لاگین مجدد نداره. یعنی مثلاً تو لپتاپ خونه، این افزونه رو به کروم تون اضافه کردید. حالا میرید سر کار و روی کامپیوتر اونجا با جیمیل خود به مرورگر کروم لاگین میکنید. مزیت مهم افزونه ها در قطع و وصل کردن سریع اونهاست. به این صورت که میتونید سریع فیلترشکن رو قطع کنید و سایتهای دولتی و داخلی مثل بانکداری اینترنتی، سازمانها، کارگزاریهای بورس، بعضی خبرگزاریها و ...رو باز کنید. بمحض اینکه خواستید مثلاً تلگرامتون رو چک کنید، کافیه با یک کلیک از گوشه مرورگر دوباره فیلترشکن رو روشن کنید و صفحه وب تلگرام یا واتساپ را بیاورید. همینطور یوتیوب و دیگر سایتهای فیلترشده رو باز کنید. قبل از فیلترینگ گسترده، این افزونه ها خوب بودند: Setupvpn, , 1clickvpn, Nord vpn , free vpn , Hola vpn الان اینا همه از کار افتادند و در شرایط فعلی 2تا افزونه رو معرفی میکنم که خیلی عالی مثل مرد جواب دادند. اینها قطع نیستند و گمان نمیکنم دیگه از کار بیافتند چون تکنیک تونلینگ اینا گویا خیلی قوی است: 

2-1-1- Zenmate

از آدرس زیر میتونید اونو به مرورگر کروم اضافه کنید

وقتی لینک بالا رو باز کردید، روی دکمه Add to Chrome کلیک کنید. منتظر باشید دانلود بشه. بعد خودش نصب میکنه و در نهایت پیام میده که نصب و اضافه شد. شما باید به گوشه بالا سمت راست مرورگرتون برید و روی آیکونی که بشکل پازل است کلیک کنید. از منوی کوچکی که باز میشه، دکمه pin یا سنجاق مانند کنار Free VPN ZenMate رو بزنید تا همیشه در نوار ابزار مرورگر بهتون نشون بده. حالا برید روش کلیک کنید. اگه میخواید راهنمای افزونه رو ببینید، یکی یکی صفحات رو کلیک کنید وگرنه close رو بزنید و زیر عبارت connect to لیست کشورهای مختلف رو باز کنید. یکی رو انتخاب و بعدش دکمه سپر وسط صفحه را بزنید. از همین الان وصل هستید. باورش سخته ولی واقعاً بهمین سرعت وصلتون کرده! اگر دوست دارید برید روی سه خط settings کلیک کنید و sign up رو بزنید تا اکانت بسازید. ایمیل فعالسازی براتون ارسال میشه و بقیه کارها هم معلومه.

2-1-2- windscribe

این یکی هم خیلی خوبه. باید اکانت توش درست کنید و با فعالسازی ایمیل میتونید تا 10گیگابایت ترافیک خودتون رو از این vpn پروکسی کنید. آدرس نصب پلاگین اینجاست

تنها اذیتی که داره اینه که وقتی میخواهید یوزر براش درست کنید و نیز در حین لاگین کردن، باید لپتاپ تون متصل به فیلترشکن باشه. با هر زحمتی هست بطور موقت به فیلترشکن پورتابل مثل سایفون یا zenmate وصل بشید و اکانت بسازید و افزونه windscribe رو وصل کنید که خیلی ارزش داره. میتونید از این نام کاربری هم استفاده کنید. مجانیه و همیشه وصل میشه:
اما بهتره حساب کاربری خودتون رو درست کنید و ایمیل خودتون رو بدید تا از 10گیگا بایت سهمیه خودتون استفاده کنید. هروقت تموم شد، یک حساب کاربری دیگه بسازید.
user: vpn4iran
pass: vpn4iran
نکته1: افزونه های فیلترشکن مرورگر، معمولاً باید در آن واحد یکی شون فعال باشه وگرنه وصل نمیشن. بهتره وقتی یکی رو فعال کردید، از تنظیمات chrome extensions بقیه رو غیرفعال یا disable کنید. نکته2: اینها فقط افزونه کروم و فایرفاکس ندارند بلکه اپ مبتنی بر ویندوز و اندروید هم دارند. اونها رو هم میتونید دانلود کنید و روی دستگاههای دیگه استفاده کنید و با یوزری که اینجا ساختید، اونها رو هم متصل کنید نکته3: تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و توئیتر نسخه وب هم دارند. میتونید اونها رو بجای گوشی موبایل، بصورت یک صفحه اینترنتی روی وب داشته باشید و خیلی راحتتر بااستفاده از این افزونه ها بهشون دسترسی داشته باشید. سایتهای زیر

https://web.telegram.org/k/#


رو باز کنید و همزمان گوشیتون هم متصل به اینترنت باشه.کد فعالسازی که پیامرسان به گوشیتون میفرسته (چه با پیامک چه با پیام درون خود پیامرسان) رو تو صفحه وب پیامرسان وارد کنید تا وصل بشید. برای واتساپ قضیه پیچیده تر است. برید توی گوشی، از منوی تنظیمات سه نقطه بالا سمت راست گزینه linked devices و بعد گزینه link device را انتخاب کنید. اینجا QRcode در سایت رو اسکن کنید. اما همه این اذیتها برای دفعه اول است و بقیه اوقات همیشه وصل خواهید بود.

نکته4: بقیه افزونه هایی که گفتیم رو هم امتحان کنید اما این2تا همیشه متصل هستند. بنابراین از اینها ساده نگذرید و سعی کنید اگه از لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی استفاده میکنید حتماً اینها رو هم فعال کرده و ازشون استفاده کنید. خیلی وقتها با هیچ ابزاری روی گوشی وصل نمیشید اما با اینها میتونید روی کامپیوتر pc و لپتاپ، خصوصاً سر کار و پشت میز متصل بشید و تلگرام واتساپ و اینستاگرام رو دسترسی داشته باشید. 2-2 فیلترشکن ویندوز اگر روی لپتاپ یا کامپیوتر سر کار برنامه ای نصب دارید که باید از اینترنت آزاد استفاده کنه، مثل اپلیکیشن کارگزاری یا ارز دیجیتال، در این حالت افزونه مرورگر بدرد تون نمیخوره. بلکه نیاز دارید همه ارتباط اینترنتی رو فیلتر کنید. در اینصورت باید برنامه فیلترشکن رو نصب کنید. حالا بستگی به اینکه شما اجازه نصب برنامه روی سیستم عامل ویندوز دارید یا نه، روش کار دو حالت پیدا میکنه. 2-2-1 نصب برنامه فیلترشکن

روی لپتاپ شخصی یا کامپیوتری که خودتون صاحبش هستید و اجازه نصب هر برنامه ای رو دارید، میتونید یکی از برنامه های زیر رو نصب کنید و با یک کلیک به فیلترشکن متصل بشید

اینها رایگان هستند.خوب هم وصل میشن منتها باید برای اتصال بهشون اکانت بسازید یا ایمیل فعال کنید که بهرحال ارزشش رو داره. برای آموزش فعال کردن اینها میتونید به این صفحه مراجعه کنید بخوبی توضیح داده. خصوصاً betternet که نرم افزار خوبی هست.

2-2-2 فیلترشکن پرتابل

زمانی پیش میاد که شما روی کامپیوتری که پشتش نشستید دسترسی نصب نرم افزار ندارید. خصوصاً کامپیوترهایی که در محل کار ادارات یا سازمانها دارید. اینها اجازه نصب نرم افزار به شما نمیدهند. باید از نرم افزارهای پرتابل استفاده کنید. یعنی نرم افزاری که بصورت یک فایل یا فولدر است و نیازی به نصب ندارد. شما با دوکلیک روی فایل اجرایی، میتونید فیلترشکن رو راه اندازی کنید و ازش استفاده کنید. اینها هم گاهی خیلی بدردبخور هستند. وقتی که در ادارات یهو همه چیز قفل شده و پلاگین هم نصب ندارید. چندتا از اینها رو معرفی میکنم و فایل اجرایی شون رو در ادامه میذارم. کافیست اینها رو دانلود و روی کامپیوترتون کپی کنید و با 2تا کلیک راه اندازی کنید و بعد دکمه connect رو بزنید. همه چیز هم تنظیم شده است و نیاز به کار اضافی نداره. مشهورترین این ابزارها فیلترشکن سایفون است. اولترا سارف ultrasurf هم خوبه. درباره Lantern باید بگم که نصبی است و نسخه پورتابل نداره. Hotspot Shield هم همینطور نیاز به نصب داره اما برای بعضی ادارات ممکنه نیازمندیهاش رو داشته باشه و نصب نخواد.
چنانچه درباره کاربری اینها سؤال داشتید اسم اینها رو جستجو کنید تا صفحات فارسی براتون باز بشه و راهنمایی تون بکنه.

https://s25.picofile.com/file/8454197026/Psiphon3Portable_paf.exe.html

https://s25.picofile.com/file/8454196900/vpnzoom_portable_v1.zip.html

https://s25.picofile.com/file/8454197050/OpenVPNPortable_1_6_6_paf.exe.html

https://s25.picofile.com/file/8454196968/HotspotShield_11_3_1_plain_773_plain_1_.exe.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد